fbpx

Piknik poza domem- jak się przygotować?

Lato to idealna pora na spędzanie czasu poza domem. Z chęcią sięgamy po rowery, organizujemy sobie piesze wędrówki czy wyjeżdżamy z rodziną na mniejsze lub większe wycieczki. To idealny czas by zorganizować sobie piknik w dobrym towarzystwie!

 

Piknikowanie to nic innego jak spożywanie  posiłku poza domem, w terenie, na łonie natury. W związku z tym wart przygotować się do tego wydarzenia, by przyjemnie spędzić czas na świeżym powietrzu. Mamy na to kilka wskazówek, o których warto pamiętać, zwłaszcza w upalne dni.

 

Co powinieneś wziąć pod uwagę, pakując swój wiklinowy koszyk? 😉

 

  1. Zapakuj tyle jedzenia, ile potrzebujesz. Określ liczbę osób, które wybierają się z Tobą na piknik, starając się zrobić tak, by nic się nie zmarnowało, wszystko zostało zjedzone.
  2. Weź pod uwagę swoje preferencje żywieniowe, ale i Twoich towarzyszy. Przyjemnie będzie zjeść to co lubimy, ale również dzielić się tym co chętnie zjedzą Twoi znajomi.
  3. Zabierasz ze sobą dzieci? Pamiętaj, że one mają swoje wymagania! Lubią wszystko co je zachęci do wspólnej zabawy i organizacji tego wydarzenia – kolorowe sztuce, ładne plastikowe opakowania, papierowe kubeczki. Postaraj się potraktować to tak, jakby to miały być ich urodziny. Masz pewność, że w takim wypadku chętnie spałaszują to co dla nich przygotujesz!
  4. Zabierz ze sobą odpowiednie akcesoria, nie tylko te do przygotowania posiłku jak deska, ręcznik papierowy, widelce, ale również torba na śmieci czy papierowe talerzyki. Jesteś miłośnikiem kawy? Weź ze sobą termon takiej kawy, jaką lubisz.
  5. Przygotuj wcześniej przekąski na wynos, a szczególnie takie, które zawierają owoce, warzywa np. W postaci pokrojonego jabłka, czy obranej marchewki. Gotowce są mile widziane! Najlepiej sprawdzają się takie produkty, do których nie trzeba używać sztućców. Zrezygnuj z wszystkiego co szybko traci wodę i robi się niesmaczne lub tez topi się pod wpływem temperatury jak np. czekolada, bita śmietana. Aby Twoje jedzenie było jak najdłużej świeże, warto wybrać pojemniki próżniowe. Zapakowany wcześniej prowiant nie starci na wartości i będzie również pyszne jak w momencie przygotowania.

 

Chcesz poznać idealne propozycje na tę okazję? Są to wszelkiego rodzaju wrapy, chipsy warzywne zrobione samodzielnie w piekarniku, paluchy z masłem czosnkowym, wszelkiego rodzaju mufinki – warzywne lub owocowe, ciasto drożdżowe, racuchy na serku homogenizowanym czy naleśniki, a także sałatki na bazie kaszy kuskus, kotleciki jaglane, ptysie serowe, babeczki z warzywami czy batoniki owsiane.

 

  1. Nie zapominaj o wodzie! Nawadnianie organizmu jest niezwykle ważne! Najlepiej pragnienie ugasi woda, nie łudź się, że to będzie słodki napój gazowany czy nawet lemoniada z cukrem. Jeśli chcesz by było to lekki i zdrowe – sporządź naturalny izotonii, a mianowicie woda z odrobiną soli, sokiem z wyciśniętej cytryny oraz miodu. Wystarczy już niewielką ich ilość, nie muszą nadawać wodzie wyraźnego (słodkiego!) smaku.
  2. Jeśli tylko nie zjadłeś czegoś w trakcie pikniku, zapakuj z powrotem wszystko, co pozostało i zastanów się jak możesz to wykorzystać w najbliższym czasie? Może zrobisz z tego jeszcze pyszny obiad lub śniadanie?
  3. Na koniec warto wspomnieć o… kremie do opalania z filtrem, środkom przeciwko ukąszeniom komarów, małej apteczce czy nawilżanych chusteczkach higienicznych. Są to drobne rzeczy, który posiadanie może uchronić Cię przed dodatkowym stresem, związanym z wydarzeniem.

 

Najważniejsze wydaje się być jednak.. dobry nastrój i chęć spędzenia czasu w plenerze! Zabranie ze sobą wszelkich rekwizytów, które uprzyjemnią czas takich jak na przykład: planszówka, karty, badminton, frisbee czy piłkę, głośnik, przez który puścisz ulubiona muzykę. Fajnie byłoby móc poczuć się jak dziecko i zrobić coś inaczej niż zwykle! Może zagrać w ciuciubabkę? Spokojnych pikników w plenerze!

 

Justyna Cieślica, Dobry Dietetyk

Udostępnij swoim znajomym :)

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *