fbpx

Nowy Rok- nowe możliwości

Niewątpliwie większość z nas, wraz z początkiem stycznia, robi sobie podsumowanie minionego roku i planuje kolejny rok z większym lub mniejszym zaangażowaniem. Nachodzące nas refleksje dotyczą życia prywatnego, zawodowego czy rozwoju osobistego. Dotyczą również naszej wagi. Nie od dzisiaj wiadomym jest, że styczeń to czas, kiedy rozpoczynamy działania związane z jej utrzymaniem lub redukcją.  Nasza masa ciała bezpośrednio wpływa na to jak wyglądamy, jak się czujemy w swojej skórze oraz jakie mamy ewentualnie problemy zdrowotne z nią związane.

 

I właśnie ze względu na te pojawiające się refleksje i postanowienia noworoczne, początek roku jest idealnym by odrobić pewne lekcje. Jakie dokładnie? To czas, w którym warto podjąć działania, mające na celu poprawę naszych nawyków żywieniowych. Nie inaczej! Żadna bowiem dieta, choćby najbardziej drastyczna i restrykcyjnie stosowana, nie będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie są zdecydowane na zmianę nawyków żywieniowych.

 

Zmiany, jakich powinniśmy od siebie wymagać to prawdopodobnie ograniczenie ilości jedzenia, nie podjadanie niczego między posiłkami, przygotowywanie posiłków tak by móc je jeść regularnie. Nie jest to niewyobrażalnie długa lista zadań, ale jednak wymaga ona naszego zaangażowania. Tak jak ze wszystkim – jeśli oczekujemy pozytywnych rezultatów musimy robić wszystko co w naszej mocy by osiągnąć zamierzony efekt. Nawet w momencie, kiedy wymaga to od nas większego poświęcenia, niż zakładaliśmy początkowo.

 

Chcesz w tym roku zrzucić kilka kilogramów? Czy w ostatnich miesiącach przybrałeś na wadze i nie chcesz z nimi  pozostać na stałe? Najlepszym co możesz dla siebie zrobić to zacząć jeść regularnie, nie kupować tego co uznane jest za przetworzone, niezdrowe, słodkie, słone  lub tuczące. Robić zakupy, w których znajdzie się sporo miejsca na warzywa i owoce, ryby, chude mięso (najlepiej sporadycznie), pełnoziarniste pieczywo lub te z mąki grubszego przemiału np. typu 2000, odtłuszczonego nabiału – sera półtłustego, jogurtu naturalnego kefiru czy mozzarelli o obniżonej zawartości tłuszczu. Takich zdrowych, lekkich produktów jest cała masa, warto sobie o nich przypomnieć. Na pewno pożegnać należałoby się ze słodkimi napojami, słodzeniem kawy czy herbaty, wypijaniem dużej ilości kawy, omijając zwykłą wodę szerokim łukiem. Skupić się trzeba by odpowiednio dużo pić, nie podjadać między posiłkami, gotować lekkie i zdrowe posiłki.

 

Szybka wskazówka? Włącz sobie przypomnienie w telefonie, które będzie Ci przypominać o tym, że warto zjeść właśnie teraz. To spowoduje, że nie sięgniesz po coś, co znajdziesz pod ręką w momencie, kiedy pojawi się pierwszy głód. To najczęstszy powód przez który sięgamy po słodkości! Robimy to bez większego namysłu i przede wszystkim by dostarczyć sobie szybko energii. Masz problem ze słodyczami? Usuń je z szafek kuchennych, nie kupuj dla siebie i innych (!), a zacznij regularnie przygotowywać pełnowartościowe posiłki. Nie wiesz jak to zrobić?

Poradź nie specjalisty, który nie tylko dobierze Ci najlepszą dietę do Twoich potrzeb, jak również wskaże na co zwracać największa uwagę.

Jestem przekonana, że każdy z nas ma wielkie możliwości, a ewentualnie nie za bardzo wie jak się do czegoś zabrać. W tym także do redukcji masy ciała lub co za tym idzie, do zmiany nawyków żywieniowych. Warto więc poradzić się osoby, która albo się na tym zna i pomaga w tym zakresie tj. w tym wypadku dietetyka albo kogoś kto tę drogę już przeszedł i będzie dla nas inspiracją i wsparciem równocześnie. Najlepiej, jeśli mamy dwie takie osoby przy sobie równocześnie!

Życzę każdemu powodzenia w osiąganiu wyznaczonych celów oraz odwagi by spełniać marzenia! Przede wszystkim tych, dotyczących Waszego zdrowia! Oby Nowy Rok obfitował w pozytywne zmiany, które będą początkiem zdrowszego, lepszego życia.

 

Justyna Cieślica, Dobry Dietetyk, Zdrowa dieta

Udostępnij swoim znajomym :)

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *