Oto nawyki najmocniej wpływające na Twoją skuteczność!

Wydaje się, że nasza skuteczność zależy od tego, jak bardzo będziemy się przykładać do wypełniania obowiązków. Prawda jest jednak taka, że zanim zaczniemy ciężko pracować, już wcześniej decydujemy o tym, czy nasz wysiłek przyniesie oczekiwane rezultaty. To głównie nasze proste, codzienne nawyki oraz to, w jaki sposób o siebie dbamy, decydują o naszej skuteczności!

  • Jeśli chodzi o skuteczność, to nazbyt często skupiamy się na rezultatach, a nie na samym procesie jej budowania
  • Skuteczność w pracy w dużej mierze zależy od naszych codziennych nawyków, które traktujemy jako oczywiste
  • Zdrowy sen, sport oraz dobre jedzenie to rzeczy, które decydują o tym, jak będziemy pracować

W społeczeństwie pokutuje przekonanie o tym, że “być skutecznym” oznacza “robić więcej”. Ignorujemy potrzeby własnego organizmu po to, by uchodzić za “pracowników, którzy ciężko pracują”, niekoniecznie za takich, którzy “pracują mądrze, efektywnie”. Skupiamy się na rezultatach, a nie na procesie.

Tymczasem budowanie skuteczności w pracy to właśnie proces! Nie jest to coś, co osiągamy, pracując ponad siły. To suma rzeczy, które codziennie robimy, również tego, w jaki sposób traktujemy nasz organizm. Jeśli chodzi o skuteczność, to sprawa jest nadzwyczaj prosta — gdy o siebie nie dbamy, po prostu nie będziemy skuteczni.

Co źle wpływa na skuteczność?

Problemem jest jednak nie tylko to, że wielu z nas o siebie nie dba i eksploatuje nadmiernie swój organizm, wymagając od niego zbyt wiele. Wiele osób stara się dbać o siebie, jednak niepotrzebnie robi z tego coś bardzo skomplikowanego. Zmuszamy się do ćwiczeń, których nie lubimy, ale są modne, ciągle zaczynamy nowe diety, jemy tylko określone kategorie produktów, gdy w mediach pojawią się doniesienia, że “leczą raka” lub “uzdrawiają” w inny sposób, czytamy artykuły o mindfulness, staramy się medytować itd.

Tymczasem dbanie o siebie to tak naprawdę prosta sprawa. Chodzi o najprostsze rzeczy, jak sen czy ćwiczenia i nasze podejście do nich. Tak samo, jak musimy codziennie rano umyć zęby, tak samo musimy się wyspać czy poruszać przynajmniej trzy razy w tygodniu. Nie musimy od razu zapisywać się na najlepszą siłownię w mieście, wystarczy, że pójdziemy na rower.

1. Sen to najbardziej niedoceniony czynnik wpływający na naszą skuteczność

Image for post

Wielu ludzi, którzy zapisali się na kartach historii świata, chwaliło się tym, że niewiele sypiają w ciągu doby, ponieważ szkoda im na to czasu. No cóż, być może sprawdziło się to w ich przypadku, ale dla większości osób to naprawdę bardzo zła decyzja. Brak snu ma fatalne skutki dla naszego zdrowia, dla naszej psychiki, a więc również dla naszej skuteczności w działaniu.

Mnóstwo osób uważa, że godziny, które zaoszczędzi na spaniu, może przeznaczyć na pracę i dzięki temu wzrośnie ich produktywność. Nic bardziej mylnego. W ocenie skuteczności naszego działania liczy się to, ile godzin przepracujemy, będąc w pełni sił. Tylko one będą efektywne. Natomiast godziny, które przepracujemy, ledwo patrząc na oczy, będą w większości przypadków po prostu zmarnowane.

Jeśli masz problem z zasypianiem, ponieważ poziom stresu nie pozwala ci się odpowiednio zrelaksować, możesz skorzystać z poniższych sztuczek:

  • Minimum godzinę przed położeniem się spać, przestać korzystać z urządzeń elektronicznych
  • Nie pij wieczorem kawy, ani innych napojów zawierających kofeinę
  • Postaraj się przed snem zrobić coś relaksującego, np. weź gorącą kąpiel z bąbelkami

2. Bez aktywności fizycznej nie zbudujesz dobrego samopoczucia

Image for post

Sport jest równie ważny dla utrzymania naszego ciała w formie, jak i dla naszego zdrowia psychicznego. Powinniśmy trenować minimum trzy razy w tygodniu. To trudne dla wielu osób, szczególnie dla tych, które traktują ćwiczenia jako karę. Warto postawić na zajęcia sportowe, które sprawiają nam przyjemność.

To jednak wcale nie musi być zorganizowany trening, wystarczy jazda na rowerze. Przy tym osoby, które mają problem z zasypianiem, powinny rozważyć uprawianie sportu rano, ponieważ wieczorem zdecydowanie lepiej im się przysłuży relaks i wyciszenie, niż pobudzanie organizmu ćwiczeniami.

3. Zdrowe odżywianie to podstawa

Image for post

O tym, że to, co jemy, ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie, nie trzeba już chyba nikogo informować. Moda na zdrowe odżywianie trwa już od dłuższego czasu. W wielu przypadkach przybiera jednak formę nieco patologiczną. Ludzie uważają, że aby odżywiać się dobrze, trzeba przejść na restrykcyjną dietę.

To nieprawda!

Diety, szczególnie odchudzające i ograniczające różnorodność składników dostarczanym organizmowi, często bardzo źle wpływają na nasze samopoczucie, odbierają nam siły i zdolność koncentracji. Powinniśmy jeść wszystko to, co nam służy i zgadza się z naszym światopoglądem, ale ważne, aby w rozsądnych ilościach.

Przy tej okazji zapraszamy
– na fantastyczne szkolenie przygotowane specjalnie dla kobiet!

Kobieca MOC Negocjacji

Udostępnij swoim znajomym :)